جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۰۶
کد خبر: ۶۶۱۷۸
|
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲

قرائت جوابیه مهدی هاشمی در جلسه علنی مجلس+ اظهارات نماینده مجلس

جوابیه مهدی هاشمی در مورد اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در مخالفت با کلیات برنامه دولت در جلسه علنی بعدازظهر امروز (دوشنبه) قرائت شد.
به گزارش شهر، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر امروز (دوشنبه) گفت: در نطق یکی از آقایان از مهدی هاشمی نامی برده شد و حرف نادرستی زده شد که ایشان جوابیه‌ای دادند و من گفتم که مطابق آیین‌نامه دو برابر وقت می‌توانند مطلب ایشان را بخوانند.

در ادامه ضرغام صادقی، عضو هیات رییسه مجلس، جوابیه مهدی هاشمی را به شرح زیر قرائت کرد:

«بسم الله الرحمن الرحیم

امروز یکی از نمایندگان مخالف دولت تدبیر و امید در سخنانی که رگه‌هایی از عقلانیت، اعتدال و قانون در آن مشاهده نمی‌شد به تکرار اتهامات علیه بنده پرداختند که پیشتر و طی چهار سال گذشته بارها از تریبون‌های مختلف از جمله رسانه ملی و خانه ملت بیان شد اما شاید لازم باشد که شما را دعوت کنم به مطالعه دوباره حقوق ملت در فصل سوم قانون اساسی، آنجا که می‌گوید همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در برابر قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند.

در پایان مقابل جنابعالی و سایر وکلای ملت که در احقاق حقوق شهروندی جمهوری اسلامی کوشا هستند سر تعظیم فرود می‌آورم و از خداوند متعال می‌خواهم که حق رفیق راهتان باشد.

مهدی هاشمی بهرامانی».

علی لاریجانی رییس مجلس همچنین گفت: مطلب ایشان مفصل‌تر بود اما چون ما باید قانونا دو برابر زمان را اختصاص می‌دادیم بخشی از مطلب را قرائت کردیم.
 
نطق بزرگواری نماینده مجلس در جلسه صبح
نطق بزرگواری جنجالی ترین بخش جلسه صبح امروز مجلس بود. آنجا که بزرگواری در ابتدای صحبت خود گفت که در مجلس باید روح مدرس حاکم باشد نه روح چاخان گویی و وکیل الدوله بودن، وزرای پیشنهادی نیز برای این چاپلوسان اهمیتی قائل نیستند، کسانی که تا دیروز دست احمدی نژاد را می بوسیدند ببینید امروز چه حرفهایی می زنند.

* این نماینده در بخش دیگری از نطق خود گفت: سیدم و لر تبار، در نتیجه حرفم را می‌زنم و هر وزیری که رای آورد و به منطقه محروم من نگاه ویژه نداشت با چماق لری با وی برخورد خواهم کرد. 
  
اما اوج نطق این نماینده آنجا بود که در مخالفت با وزارت زنگنه گفت: اگر آقای زنگنه بیاید آقازاده هایی مثل مهدی هاشمی دله دزد، میدان دار می شوند. این آقایان به نظام ما ضربه زدند. اگر شرایط اینگونه است اصلا نباید به این وزیر رای داد زیرا این آقازاده‌های دله دزد در این کشور به نظام و روحانیت ما بسیار ضربه زدند که باید جلوی آنها را بگیریم. لاریجانی بلافاصله در واکنش به این اظهارات بزرگواری، گفت: شما در مطالبتان اسم افراد را می آورید و توهین می کنید، درست نیست بعدا مسئله ایجاد می شود. بهتر است رعایت کرده و درباره برنامه‌ها سخن بگویید.


نظر شما